Nazwa projektu:
Slow Weekend x Slow Festival 2019
Jaki był cel projektu:
Promocja trendu Slow w ujęciu holistycznym. Slow, jako sposób podejmowania świadomych decyzji dotyczy każdej dziedziny naszego życia i jest realną alternatywą wobec oferty masowego i globalnego przemysłu.
Kto był Partnerem projektu:
Projekt oparty na współpracy z wieloma Partnerami. Do jego organizacji dołączyło łącznie ponad 30 podmiotów, zarówno wśród organizacji NGO, jak i przedsiębiorstw. Do promocji wydarzenia zostały zaproszone czołowe, zasięgowe media, które objęły projekt patronatami.
Slow Weekend x Slow Festival 2019 był oficjalną imprezą Warszawskiej Nocy Muzeów organizowanej przez Miasto Stołeczne Warszawa.
Składowe i skala projektu:
Slow Weekend x Slow Festival 2019 był największą imprezą promującą trend Slow w Polsce. Odbył się w maju 2019 roku w Centrum Praskim Koneser w Warszawie i łączył w sobie niemal wszystkie dziedziny idei Slow.
Wydarzenie było podzielone na dwie części. Część targowa, czyli Slow Weekend, jest prezentacją produktów i usług rodzimych, lokalnych twórców, projektantów i producentów: mody, wzornictwa, naturalnych kosmetyków, produktów dla dzieci, czy żywności. Cześć kulturalno-edukacyjna, czyli Slow Festival to impreza promująca niekomercyjnych artystów oraz inicjatywy budujące społeczność Slow i działające na rzecz rozwoju trendu Slow w Polsce.
Opis działań:
1. Cześć targowa (Slow Weekend): na imprezę zgłosiło się ponad 300 marek tworzących w duchu Slow, goście mieli możliwość poznania twórczości firm z całej Polski, które zaprezentowały blisko 10 000 produktów z różnych kategorii.
2. Druga część wydarzenia (Slow Festival): szeroki, rozbudowany program wydarzeń, obejmujący między innymi (wybrane działania):
– przegląd alternatywnych zespołów muzycznych połączony z konkursem (Partnerzy: Universal Music Polska i Magic Records)
– Slow Foodowe pokazy kulinarne (Partner: Food Lab Studio)
– pokaz zabytkowych samochodów (Partner: Citroen)
– zbiórka plastikowych butelek i wymiana na żywe rośliny doniczkowe (Partner: Grohe Polska)
– warsztaty samodzielnego szycia na maszynie (Partner: Juki i Impall)
– zbiórka odzieży, z której dochód ze sprzedaży przeznaczony był na wybrane fundacje (Partner: Ubrania do Oddania, Bank Ubrań)
– zbiórka na szczepienia i odkleszczanie zwierząt ze Schroniska z Korabiewic (Partner: Schronisko z Korabiewicach)
– treningi harmonii ciała i mindfulness (Partner: Zdrofit)
– kreatywne warsztaty upcyklingowe ubrań i z wicia kwiatowych wianków (Partnerzy: Bazgrołaki i Amarant)
– warsztaty ze stolarstwa dla dzieci i dorosłych (Partner: Ekostolarka)
– wykłady na temat kosmetyków naturalnych połączone z warsztatami ich tworzenia (Partnerzy: O Jeju i Ecolore)
Co osiągnęliśmy:
1. Ponad 300 zgłoszeń marek Slow z całej Polski
2. Ponad 100 zgłoszeń konkursowych od młodych zespołów muzycznych z całej Polski
3. Blisko 30 aktywności w postaci warsztatów, działań kulturalnych i edukacyjnych
4. Projekt wygenerował rekordową frekwencję, na Slow Weekend x Slow Festival 2019 przyszło ponad 20 000 gości. Jest to wynik porównywalny do największych imprez targowych w kraju.