Projekt społeczny #Odetchnij to projekt o Wolności, Równości, Zdrowiu, Życiu. Pandemia wyzwoliła potrzebę otwarcia się na oddech, a szersza eksploracja tematu otworzyła przed nami prawdziwe oblicze pierwotnej siły jaką jest ODDECH.
Zdjęcia, które powstały we współpracy z fotografem Danielem Petryczkiewiczem prowadzą nas przez oddech, mocno podkreślają moment w którym uświadomiliśmy sobie jego siłę i moc. Wydarzenia ostatnich tygodni, które miały miejsce na ulicach, w sieci, podniosły rangę Równości oddechowej.
Jesień przywołuje konieczność zadbania o zdrowie i odporność wspieraną oddechemWreszcie wszystko ostatecznie sprowadza się do Życia, do samopoznania siebie przez kontakt z oddechem. Oddech jako bezpieczna przystań i dom w którym czujemy się u siebie, i dobrze ze sobą.
Do obejrzenia wszystkich prac autorstwa Daniela Petryczkiewicza zapraszamy w pierwszych dniach października, szczegóły niebawem. W kolejnych tygodniach października przedstawimy program praktycznych treningów oddechowych.
Jaki był cel projektu: Promocja trendu Slow w ujęciu holistycznym. Slow, jako sposób podejmowania świadomych decyzji dotyczy każdej dziedziny naszego życia i jest realną alternatywą wobec oferty masowego i globalnego przemysłu.
Kto był Partnerem projektu: Projekt oparty na współpracy z wieloma Partnerami. Do jego organizacji dołączyło łącznie ponad 30 podmiotów, zarówno wśród organizacji NGO, jak i przedsiębiorstw. Do promocji wydarzenia zostały zaproszone czołowe, zasięgowe media, które objęły projekt patronatami. Slow Weekend x Slow Festival 2019 był oficjalną imprezą Warszawskiej Nocy Muzeów organizowanej przez Miasto Stołeczne Warszawa.
Składowe i skala projektu: Slow Weekend x Slow Festival 2019 był największą imprezą promującą trend Slow w Polsce. Odbył się w maju 2019 roku w Centrum Praskim Koneser w Warszawie i łączył w sobie niemal wszystkie dziedziny idei Slow.
Wydarzenie było podzielone na dwie części. Część targowa, czyli Slow Weekend, jest prezentacją produktów i usług rodzimych, lokalnych twórców, projektantów i producentów: mody, wzornictwa, naturalnych kosmetyków, produktów dla dzieci, czy żywności. Cześć kulturalno-edukacyjna, czyli Slow Festival to impreza promująca niekomercyjnych artystów oraz inicjatywy budujące społeczność Slow i działające na rzecz rozwoju trendu Slow w Polsce.
Opis działań: 1. Cześć targowa (Slow Weekend): na imprezę zgłosiło się ponad 300 marek tworzących w duchu Slow, goście mieli możliwość poznania twórczości firm z całej Polski, które zaprezentowały blisko 10 000 produktów z różnych kategorii. 2. Druga część wydarzenia (Slow Festival): szeroki, rozbudowany program wydarzeń, obejmujący między innymi (wybrane działania): – przegląd alternatywnych zespołów muzycznych połączony z konkursem (Partnerzy: Universal Music Polska i Magic Records) – Slow Foodowe pokazy kulinarne (Partner: Food Lab Studio) – pokaz zabytkowych samochodów (Partner: Citroen) – zbiórka plastikowych butelek i wymiana na żywe rośliny doniczkowe (Partner: Grohe Polska) – warsztaty samodzielnego szycia na maszynie (Partner: Juki i Impall) – zbiórka odzieży, z której dochód ze sprzedaży przeznaczony był na wybrane fundacje (Partner: Ubrania do Oddania, Bank Ubrań) – zbiórka na szczepienia i odkleszczanie zwierząt ze Schroniska z Korabiewic (Partner: Schronisko z Korabiewicach) – treningi harmonii ciała i mindfulness (Partner: Zdrofit) – kreatywne warsztaty upcyklingowe ubrań i z wicia kwiatowych wianków (Partnerzy: Bazgrołaki i Amarant) – warsztaty ze stolarstwa dla dzieci i dorosłych (Partner: Ekostolarka) – wykłady na temat kosmetyków naturalnych połączone z warsztatami ich tworzenia (Partnerzy: O Jeju i Ecolore)
Co osiągnęliśmy: 1. Ponad 300 zgłoszeń marek Slow z całej Polski 2. Ponad 100 zgłoszeń konkursowych od młodych zespołów muzycznych z całej Polski 3. Blisko 30 aktywności w postaci warsztatów, działań kulturalnych i edukacyjnych 4. Projekt wygenerował rekordową frekwencję, na Slow Weekend x Slow Festival 2019 przyszło ponad 20 000 gości. Jest to wynik porównywalny do największych imprez targowych w kraju.
Jaki był cel projektu: Slow Akademia to bezpłatny projekt szkoleniowy skierowany do mikroprzedsiębiorców. Celem Slow Akademii było wyjaśnienie zagadnień związanych z marketingiem małych firm, przybliżenie tematyki możliwości i schematów działań na rynku zdominowanym przez globalne przedsiębiorstwa.
Kto był Partnerem projektu: Agencja Slow Branding
Opis działań: Edycja odbyła się pod hasłem „Jak stworzyć opowieść o marce?”, była połączeniem wykładów i warsztatów. Do Slow Akademii zostali zaproszeni przedstawiciele branży projektantów i twórców slow fashion.
Co osiągnęliśmy: Slow Akademia została zaplanowana dla 30 uczestników. Odzew na nasze zaproszenie był bardzo duży, w rezultacie przyjętych zostało 50 osób uczestniczących w wydarzeniu.
Jaki był cel projektu: Promocja idei zamkniętego obiegu w modzie (recykling). Zwrócenie uwagi na tematykę możliwości nadawania drugiego życia używanym tekstyliom oraz kwestię ochrony zasobów wodnych w przemyśle modowym.
Kto był Partnerem projektu: Vive Textile Recycling, WWF Polska, Mariusz Przybylski
Opis działań: Akcja, która odbyła się trzykrotnie polegała na zbiórkach niepotrzebnej odzieży. Podczas targów Slow Fashion i Slow Weekend postawione zostały dedykowane pojemniki, do których goście targów wrzucali przyniesione tekstylia. Za każdą torbę ubrań przekazywana była ekologiczna torba wykonana metodą recyklingu zaprojektowana przez Mariusza Przybylskiego.
Co osiągnęliśmy: Na targach rozdawano ekologiczne torby, które powstały z materiałów pochodzących z odzysku oraz bez zużycia wody. Każda taka torba symbolicznie oszczędza 2600 litrów wody, jest to ilość potrzebna do wyprodukowania torby z konwencjonalnej, niecertyfikowanej bawełny podobnej wielkości. W sumie, na każdej z trzech edycji, rozdano ponad 200 torebek i tym samym symbolicznie zaoszczędzono 603 000 litrów wody.
Jaki był cel projektu: Warsztaty, których celem jest propagowanie szycia na maszynie. To powrót do starych, dobrych tradycji szycia, które wiele lat temu były bardzo popularne w wielu gospodarstwach domowych.
Kto był Partnerem projektu: Impall, Juki, Ultramaszyna, Wytwórnia Śliczności
Opis działań: Ten długoterminowy projekt realizowany jest wraz z dystrybutorem sprzętu do szycia, firmą Impall oraz jej partnerami, a warsztaty prowadzone są na maszynach do szycia marki Juki. Każde zajęcia mają inną tematykę, od szycia worko-toreb, przez apaszki, czy koszulki. Są prowadzone na różnych poziomach trudności pod okiem profesjonalnych instruktorów szycia.
Co osiągnęliśmy: Zrealizowanych zostało 10 dwudniowych warsztatów, w których każdorazowo wzięło udział 500 uczestników.